30 Ağustos 2014 Cumartesi

iData ile Schengen

Türk olarak doğmanın en büyük sıkıntısı Schengen bölgesine dahil olamamak sanıyorum. 

Yeni düzenlemeye göre, artık Almanya ve İtalya vizeleri iData üzerinden alınıyor. iData'ya gitmeden önce başta ekşi olmak üzere öyle şeyler okudum ki, erteleye erteleye son dakikaya bırakarak, korkudan dizlerim titrer bir vaziyette içeri girdim. Şimdi size kendi iData ve Schengen hikayemi anlatmak istiyorum. Buyrunuz;

6 Eylül 2014 sabahı Berlin'e uçacağım. Uçuşuma tam 14 gün (8 iş günü) kala vizeye müracat etmek için iData'ya doğru yola koyuldum. 

Tarih: 23 Ağustos 2014 Cumartesi
Yer: iData Harbiye
Saat: 11.00

Evet işlerimi son dakikaya bırakmayı sevdiğimden ve sabah ilk açıldığı saatte gidersem inanılmaz bir kuyruğun beni bekleyeceğini öngördüğümden, cumartesi sabah 11'de iData kapısından belgelerimle beraber içeri girdim. 

İçeri girer girmez sizi bir güvenlik görevlisi karşılıyor, danışmaya yönlendiriyor. Oradan numara alıp sıranızı beklemeye başlıyorsunuz. Benim önümde sadece 1 (bir) kişi vardı. Onun da işi ben henüz oturup soluklanamadan bitti. Kendimi 22 numaralı bankoda buldum. Açıkcası "orda burda" yazdığı gibi kaba bir personele sahip değiller. Gayet güler yüzle karşılandım. Belgelerimi tek tek inceleyip basınçlı kap ile borudan yolladılar (bu etabı daha önce iData'da bulunmayan biri anlamayacaktır.) 

Ardından ödemeyi yapmak için başka bir bankoya yönlendirildim. Fişimi aldım. O fiş ile vizemi almaya geleceğimi öğütlediler. 

Bir arkadaşımla beraber başvurmuştuk. Onun belgeleri eksik çıktığı için başvuramadı. 22 no.lu bankodaki bayana en erken ne zaman gelir dediğimde " 6 günde geldiğini görüyoruz ama 2 haftayı da bulabilir. Biz size sms ile bildiriyor olacağız." demişti. Burdan en erken 6 günde gelebileceği sonucunu çıkararak, arkadaşımı teselli etmek üzere en yakın limonatacının yolunu tuttuk. Limonataları severiz. 

Ben ertesi pazartesiden itibaren, iData'nın sitesinden bana verilen takip numarası ile sorgulamaya başladım. Çarşamba günü (3. iş günü) pasaportumun iData'ya ulaştığı şeklinde bir yazı ile karşılaştım. Kalbim gümledi!

Bu kadar çabuk gelmesi mümkün müydü? Red mi almıştı? Neler olmuştu. İşte inanılmaz yoğun bir hafta olduğu için, Cumartesiyi (bugün) bekledim. Sabah kalkar kalkmaz iData'ya pedalladım ancak bugün 30 Ağustos! Resmi bayram! Hala vize sonucum konusunda bir fikrim yok. 

Belgelerim tamdı. Festival biletine kadar koydum içine. Ancak hesabımda, 80 TL ile başvurmam oldukça sarkastik bir durum. Bunu akıl edemedim telaşın içinde. 

Arkadaşım ise geçtiğimiz pazartesi başvurdu. Onunki hala konsoloslukta olarak görünüyor. 

Bakalım neler olacak, bu pazartesi öğreneceğiz. 

Ekleme: Vize tam 2 iş gün içerisinde çıktı. Başvurduktan 3 iş günü sonra iData'dan teslim aldım :) Sizlere tavsiyem vizeniz hızlı çıksın istiyorsanız mutlaka bir önyazı ekleyin. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder